سورتمه

قدیر شعیبی

سورتمه

قدیر شعیبی

نامه آبراهام لینکلن به آموزگار فرزندش

او باید بداند که همه مردم عادل و همه آنها صادق نیستند. اما به فرزندم بیاموزید که به ازای هر شیاد ، انسانهای صدیق هم وجود دارند  به او بگویید در ازای هر سیاستمدار خودخواه  رهبر با همتی هم وجود دارد .

به او نقش و تأثیر مهم خندیدن را یادآور شوید. اگر می توانید به او نقش مهم کتاب را در زندگی آموزش دهید به او بگویید تعمق کند ، به پرندگان در حال پرواز در دل آسمان ، به گلهای درون باغچه ، به زنبورها که در هوا پرواز می کنند ، دقیق شود.

به فرزندم بیاموزید که در مدرسه بهتر این است که مردود شود ؛ اما با تقلب به قبولی نرسد . به او یاد بدهید با ملایمها ملایم و با گردن کش ها ، گردن کش باشد .

ارزشهای زندگی را به فرزندم آموزش دهید . به او یاد بدهید که در اوج اندوه تبسم کند ... .

به او بیاموزید که در اشک ریختن خجالتی وجود ندارد . به او بیاموزید که می تواند برای فکر و شعورش مبلغی تعیین کند اما قیمت گذاری برای دل بی معناست.

به او بگویید که تسلیم هیاهو نشود و اگر خود را بر حق می داند ، پای سخنش بایستد و با تمام قوا بجنگد  در کار تدریس به فرزندم ، ملایمت به خرج دهید . اما از او یک ناز پرورده نسازید . بگذارید او شجاع باشد که به مردم اعتقاد داشته باشد.  توقع زیادی است  اما ببینید که می توانید چه کار بکنید .  

 

منبع : کتاب رهنمون

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مودودی 27 خرداد 1388 ساعت 21:05

درود
یه ظاهرا آقایی با عنوان وبلاگ خراسانی منو لینک کردن که انگار خونه شون سوئده. دیدم شما هم لینک شون کردین. ازشون اسم شون رو پرسیدم اما جواب ندادن. شما می دونین ایشون کی ان؟
قالب جدید وبلاگ هم مبارکه
بدرود

سلام و درود بر شما
خراسانی ظاهرا سالها ست که مهاجرت کرده و فقط میدانم که از بچه های منطقه ست اما اسم دقیقش رو نمیدانم .
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد