سورتمه

قدیر شعیبی

سورتمه

قدیر شعیبی

در بند نواله ناگزیر

قطار تهران – بندرعباس

بعلت انجام کار اداری هفته قبل عازم بندرعباس شدم ، در کوپه چهار نفری همسفران ناآشنا با مسیر و شهر بندرعباس از بدو ورود سئوالاتی در باب تجارت چمدانی و کالای همراه مسافر داشتند که جسته و گریخته پاسخ دادم ، مسافرت خانمها برای خرید و آوردن اجناسی برای فروش بود .

در مبادی ورودی ، شهرهای مرزی و بنادر جابجایی کالای همراه مسافر و مسافرین حامل کالا را با اصطلاح معروف ( چترباز ) می شناسند ، آنچه قابل تامل است افزایش بی رویه و روز افزون این چتربازهاست ، آدمهایی که از فرط درماندگی و سیر نزولی اقتصاد خانوارها مجبورند تن به هر ذلتی بدهند تا نواله ناگزیر را تامین کنند ، ظاهرا از دستاوردهای طرح تحول و الگوی اقتصاد دنیا شدن یکی همین افزایش بی رویه چتربازیست . 1۰% ذخایر نفت دنیا زیر پایت باشد و با شغل شریف چتربازی روزگار بگذرانی .

بندرعباس : آژانس فروش بلیط

بعلت تاخیر کاری مجبورم بلیطم را باطل کنم ، به یکی از آژانس های فروش بلیط مراجعه می کنم ، متصدی فروش میگوید 30% بابت ابطال بلیط کسر می شود ، طبق روال معمول باید بلیط را از طریق سیستم باطل کند تا بعدا با ارائه لاشه بلیط از دفتر مرکزی یا آژانس صادر کننده 70% بهای مانده را دریافت کنم اما متصدی فروش بجای لاشه بلیط 70% قیمت بلیط را بدون باطل کردن به من می پردازد .

بعدا متوجه می شوم این بلیط ها قبل از حرکت قطار با بیش از دو برابر قیمت به مسافرین بدون بلیط و یا همین چتربازها فروخته می شود .

کشورت دومین صادرکننده گاز دنیا باشد، آنوقت تو برای تامین نواله ناگزیر با شغل شریف واسطه گری روزگار بگذرانی .

بندرعباس : ایستگاه راه آهن

به چندین آژانس فروش بلیط مراجعه کردم ولی موفق به تهیه بلیط نشدم ، ناچار به باجه فروش سالن ایستگاه مراجعه کردم و تقاضای بلیط که طبق معمول با پاسخ منفی متصدی باجه روبرو شدم ، ناگزیر در جستجوی واسطه ای که با نیم ساعت تاخیر یافتم .

بلیط را به دو برابر قیمت خریدم ، به جهت جلوگیری از بروز مشکلات ، برای تغییر نام بلیط با فروشنده به باجه فروش مراجعه کردیم ، متصدی فروش گفت برای تغییرنام و ابطال بلیط باید 50% جریمه پرداخت نمایید، 50% قیمت بلیط را پرداختم و ایشان از محل لیست انتظار بدون تغییرنام و ابطال بلیط قبلی یک بلیط جدید برایم صادر کرد .

بلیط قبلی نیز به دو برابر قیمت به مسافرین و چتربازان بدون بلیط توسط دلالانی فروخته می شود .

میهنت به لحاظ اقتصادی ظرفیتهایی در رده 20 اقتصاد برتر دنیا داشته باشد ، آنوقت تو برای تامین نواله ناگزیر با شغل شریف دلالی روزگار بگذرانی .

همه به نوعی در بند تامین نواله ناگزیرند و معلول هایی که فقط ما را وادار به گلایه می کنند .    

نظرات 2 + ارسال نظر
ساسان 6 آذر 1387 ساعت 14:50 http://kg.persianblog.ir

سلام هموطن خوب من ... [گل]
اگر چه دیگه مطلبی نمینویسم ولی همیشه مشتاقانه مطالبتون رو میخونم .... [گل]
....
باز من ماندم و خلوتی سرد
خاطراتی ز بگذشته ای دور
یاد عشقی که با حسرت و درد
رفت و خاموش شد در دل گور
روی ویرانه های امیدم
دست افسونگری شمعی افروخت
مرده یی چشم پر آتشش را
از دل گور بر چشم من دوخت
ناله کردم که ای وای این اوست

زیبا مینویسید ومحکم خوشحالم که اتفاقی باوبلاگ شماآشناشدم همه روزه به شما سرخواهم زد واما خوش به حال کسانی که برای گرفتن نواله ی ناگزیری که ناگزیر خواهد رسید گردن کج نکنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد